Werkt linkbuilding nog altijd?

Werkt linkbuilding nog altijd? In deze tijd is investeren in een digitale marketingstrategie een must voor elk bedrijf. In tegenstelling tot vroeger, toen ondernemers zich beperkten tot traditionele advertenties, heeft de opkomst van internet de interactie tussen merk en consument een stuk eenvoudiger gemaakt. Nu bedrijven hun klanten kunnen bereiken via een website, e-mail en andere opmerkelijke online kanalen, kan het profiteren van een uitgebreide campagne het verschil maken voor uw bedrijfsresultaten.

Werkt linkbuilding nog altijd? Uiteraard deze Statistieken bewijzen het

Terwijl u uw digitale marketinginspanningen opvoert, zou een praktijk die nooit onder uw radar mag gaan uw off-page SEO zijn . Het hebben van een geoptimaliseerde website en waardevolle inhoud kan uw bezoekers een plezierige tijd bij het browsen bezorgen, maar u zult geen optimale resultaten kunnen krijgen als het niet goed scoort op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s).

Naarmate u de zichtbaarheid van de site verbetert, moet u weten dat linkbuilding een van de meest effectieve SEO-tactieken blijft. Aangezien Google backlinks van hoge kwaliteit blijft gebruiken om de geloofwaardigheid van een site te bepalen, kan investeren in een linkbuilding-campagne u mogelijk meer positie- en conversiemogelijkheden bieden.

Werkt linkbuilding nog altijd?  natuurlijk! Om het belang ervan verder te benadrukken, zijn hier  statistieken die bewijzen waarom linkbuilding in 2022 nog steeds relevant en nuttig is.

Algemene statistieken voor linkbuilding

  1. Studies tonen aan dat 94% van de inhoud van de wereld nul externe links krijgt. ( Backlinko )
  2. Slechts 2,2% van de gepubliceerde online inhoud verwerft meerdere backlinks. ( Backlinko )
  3. 41% van de grote bedrijven beweert dat linkbuilding de moeilijkste SEO-praktijk is. ( Dirigent )
  4. Van alle linkbuilding-tactieken geeft 13% van de SEO-experts aan dat linkbuilding de meeste waarde biedt. (dirigent )
  5. In een onderzoek waarbij 100.000 willekeurige blogs werden onderzocht, had ongeveer 75% geen externe links. ( Moz )
  6. Gezien de complexiteit van SEO besteedt 36% van de bedrijven uit aan experts voor hun inspanningen op het gebied van linkbuilding. ( SocialMediaVandaag )
  7. 42% van de SEO-specialisten besteedt evenveel tijd aan het bouwen van externe en interne links. ( SocialMediaVandaag )
  8. 90% van de marketeers gebruikt content als hun belangrijkste strategie om backlinks te verwerven. ( gebruiker )
  9. 65% van de marketeers beweert dat domeinautoriteit de belangrijkste maatstaf is bij het bepalen van de kwaliteit van een backlink. ( gebruiker )

Hoe komt linkbuilding ten goede aan SEO? 

  1. 92% van de marketeers gelooft dat linkbuilding de komende vijf jaar een essentiële rankingfactor zal blijven. ( Aira )
  2. 52% van de digitale marketeers zegt dat linkbuilding en merkvermeldingen een directe invloed hebben op organische zoekresultaten ( Aira )
  3. De eerste ranking site op de SERP’s van Google heeft meestal 3,8x meer backlinks in vergelijking met posities 2-10. ( gebruiker )
  4. 43,7% van de top-ranking pagina’s hebben wederzijdse links. Dit betekent dat de sites die ze in hun inhoud noemen, ook naar hen teruglinken. ( href )

Werkt linkbuilding nog altijd?

Welke soorten inhoud zijn effectief voor linkbuilding? 

  1. Lange inhoud (3.000 – 10.000 woorden) krijgt 77,2% meer links in vergelijking met kortere artikelen (0 – 1.000 woorden). ( Backlinko )
  2. Infographics staan ​​bekend om hun vermogen om links aan te trekken. Omdat ze complexe informatie kunnen condenseren, produceert 53% van de SEO-specialisten ze om backlinks te verdienen. ( Instituut voor Contentmarketing )
  3. Van alle inhoudsvormen hebben artikelen van het lijsttype met 6.19 het hoogste gemiddelde van verwijzende domeinen. ( Moz )
  4. ‘Waarom’-berichten, ‘wat’-berichten en infographics ontvangen 25% meer links in vergelijking met video’s en ‘how-to’-berichten. ( SocialMediaVandaag )

Related Post: 5 lessen uit het bouwen van 100+ links naar een enkele infographic

Hoeveel kost linkbuilding? 

  1. 46% van de marketeers besteedt jaarlijks ongeveer $ 10.000 aan linkbuilding. ( Aira )
  2. Onderzoek toont aan dat een backlink van lage kwaliteit $ 150 kost, terwijl een backlink van hoge kwaliteit ongeveer $ 1.000 kost. ( Beleg Media )
  3. Klanten die werken met digitale marketingbureaus beweren dat ze 25% van hun SEO-budget besteden aan linkbuilding. ( seotribunaal )
  4. 61% van de marketeers zegt 0-10% van hun totale marketingbudget te besteden aan linkbuilding. ( SocialMediaVandaag )
  5. Naarmate er meer bedrijven in beeld komen, gelooft 41% van de marketeers dat de kosten van linkbuilding door de jaren heen zullen stijgen. ( gebruiker )

Wat zijn de gemeenschappelijke strategieën en praktijken voor linkbuilding? 

  1. 69% van de marketeers is van mening dat het kopen van links de zoekresultaten van een site kan verbeteren ( Aira )
  2. Merken die bloggen genereren 97% meer inkomende links en 53% meer bezoekers in vergelijking met merken die dat niet doen. ( neilpatel )
  3. 50% van de Google-zoekopdrachten zijn vier woorden of langer. Als u geen gebruik maakt van longtail-zoekwoorden, loopt u mogelijk een handvol conversiekansen mis. ( seotribunaal )
  4. Optimaliseer uw website voor alle apparaten aangezien 69% van de digitale mediatijd op een mobiel apparaat wordt doorgebracht. ( seotribunaal )
  5. Het opknappen van oude blogposts kan het organische zoekverkeer met maar liefst 113% verhogen. ( seotribunaal )
  6. 51% van de SEO-professionals stelt dat bloggers 2-3 interne links in een blogpost moeten opnemen. ( SocialMediaVandaag )
  7. Gastbloggen heeft aan populariteit gewonnen als een van de meest effectieve methoden voor het bouwen van links. Statistieken tonen aan dat 60% van de blogeigenaren ongeveer 1-5 gastberichten per maand schrijft. ( Spiralytica )
  8. Wanneer u outreach-e-mails verzendt, zal het personaliseren van uw onderwerpregel en hoofdtekst uw responspercentage met 33% verhogen. ( gebruiker )

Gerelateerde berichten: over Werkt linkbuilding nog altijd?

Begin met het bouwen van links!

Als ondernemer zou u inmiddels moeten weten dat zelfgenoegzaamheid uw grootste vijand is. Nu het internet meer mogelijkheden biedt om een ​​bedrijf op de markt te brengen, verwacht u dat uw concurrentie met de jaren alleen maar sterker zal worden. Als u de rest een stap voor wilt blijven, moet het verbeteren van uw online aanwezigheid een van uw dagelijkse doelen zijn.

Met de hierboven genoemde cijfers is het duidelijk dat linkbuilding een grote rol moet spelen in uw digitale marketinginspanningen. Gezien de potentiële impact op de zichtbaarheid van uw site, kunt u door te investeren in een campagne voor het opbouwen van links een positie innemen voor uw doelzoekwoorden en consistent kwaliteitsverkeer naar uw pagina leiden.

Het is echter geen geheim dat het SEO-landschap een beetje moeilijk te navigeren kan zijn, vooral voor beginners, maar geloof ons Werkt linkbuilding nog altijd? natuurlijk. Het goede nieuws is dat je niet alles alleen hoeft te doen. Als digitale marketing niet een van de kerncompetenties van uw bedrijf is, kunt u overwegen om samen te werken met een betrouwbaar bureau. Naast het verwerven van op maat gemaakte oplossingen, brengt het uitbesteden van uw marketingproces verschillende kostenbesparende en prestatieverhogende voordelen met zich mee.

Meer weten over Werkt linkbuilding nog altijd? Bel ons op +32/495 /21 45 83